مقدمه‌ای بر دنیای هیجان‌انگیز مدیریت محصول

این قسمت در یک نگاه

یک سوم دلیل شکست استارتاپ ها نرسیدن به محصول هست. از هر ۱۰ استارتاپ، ۹ استارتاپ شکست می خورند و نمی توانند به فعالیتشان ادامه بدهند. نرسیدن به محصول یعنی نرسیدن به market product fit. به زبان ساده یعنی کاربر هنوز با محصول ارتباط درستی برقرار نکرده و به گونه ای می توان گفت محصول درنیامده. در یک تعریفی که بسیار معروف هست می گویند مدیر محصول همان مدیرعامل محصول است.

بعد از گذشت سالها هنوز تعریف درستی از مدیر محصول ارائه نشده. ما در این ویدیو بررسی می کنیم که مدیر محصول چه مواردی نیست. قطعا مدیر محصول در نقش هماهنگ کننده نباید فعالیت کند. مدیر محصول علی رغم همه امکانات و اختیاراتی که دارد، یک سختی بیش از اندازه دارد، او باید با کسانی تعامل کند که مدیر آنها نیست، در حالی که او کسی است که تعیین می کند محصول چه باید باشد و مسئول موفقیت محصول است.

مهم ترین نکات این قسمت

  1. تعریف مدیریت محصول و اهمیت آن در زندگی روزمره.
  2. محصولات موفق چگونه از ایده شروع می‌شوند؟
  3. هدف این دوره: ساده‌سازی مفاهیم پیچیده در مسیر خلق محصول.
  4. موضوعات اصلی دوره، شامل:
    • تعریف محصول و مدیریت آن.
    • چرخه عمر محصول و تیم‌های محصولی.
    • مفاهیم نوآورانه مثل MVP و لین استارت‌آپ‌ها.
    • اصول مدیریت چابک پروژه.