هم آفرینی پیش رو: رهبری از طریق تحریک

خلاصه این بخش از کتاب

اکنون بیایید نوع رهبری موردنیاز برای پیشرفت فرهنگ ایجاد مشترک را بررسی کنیم. در محیط کاری که به‌سرعت در حال تغییر است و بسیاری از کارمندان به‌عنوان فریلنسر، پیمانکار یا مشاور تخصص خود را فقط برای پروژه‌های ویژه ارائه می‌کنند، رهبران با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. رهبران در هر سطح باید شور و اشتیاقی را که سازمان می‌خواهد در مشتریان، کارکنان، شرکا، سرمایه‌گذاران و دیگر ذینفعان الهام بخشد، ترویج کنند. برای بیدار کردن کارمندان از سیلوهای عملکردی، رهبران هدفمند باید از پنج استراتژی استفاده کنند که در ادامه این فصل به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

در فصل اول، رهبری هدفمند و محرک به‌عنوان ذهنیتی تعریف شد که آموزش سازمانی را با عملکرد متوازن می‌کند، از ریسک محتاطانه استقبال کرده و از شکست نمی‌هراسد. چنین رهبرانی فرهنگ رابطه‌محور را ترویج می‌کنند؛ همان‌طور که در مثال کوین پلانک از آندرآرمور نشان داده شد. هدف این فصل آماده کردن شما برای تماشای این نقش در تمامی فعالیت‌هایتان است. اما ابتدا باید با یک پایه مستحکم و حس ساختار سازمانی پیش برویم. برای این منظور، مدل استعداد هالیوود را بررسی خواهیم کرد و نقش اشتیاق و تبلیغات در تیم‌های بزرگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهم ترین نکات این بخش

  • مدل استعداد هالیوود، که در آن افراد پیرامون پروژه ­های خاص گرد هم می­ آیند، تبدیل به یک هنجار می­شود که نیازمند شفافیت هدف و فرهنگ توسعه ­ی روابط استراتژیک است.
  • گروهی از مبلغین پرشور تشکیل خواهند شد، رهبران باید آن­ها را هدایت کنند تا به شفافیت و تمرکز بر نتیجه تبلیغ کنند.
  • ساختار سازمانی آینده­، مشتری­ ها را در مرکز قرار خواهد داد آن هم با منابعی که از طریق مراکز میان­ رشته­ های دور آن­ها را احاطه کرده.