• محصول مشترک آمریکا و انگلیس
  • ساخته شده در سال ۲۰۲۳
  • دارای ژانر بیوگرافی و درام
  • به کارگردانی جان اس بیرد
  • فیلمی در زمینه حق نشر و بازی سازی

اگر هم سن و سال من باشید به احتمال زیاد تتریس رو بازی کردید و از آن خاطره دارید ولی افرادی که جوان تر هستند ممکن هست اطلاعاتی درباره تتریس و میزان محبوبیتش نداشته باشند. به نظرم با درنظر گرفتن تکنولوژی ترند در هر عصر، تتریس موفق ترین بازی کامپیوتری تاریخ بشر بود. اما تتریس چطور ساخته شد و چگونه محبوب شد؟

داستان فیلم تتریس

تتریس ساخته یک مهندس کامپیوتر روس است که کارمند یکی از شرکت های دولتی شوروی بود. مهندس داستان فیلم تتریس شب ها قبل از اینکه به خانه برود روی بازی تتریس کار می کرد. فلاپی های بازی در شوروی دست به دست می شود و هر کسی که به کامپیوتر دسترسی داشت، تتریس را بازی می کرد، اما هیچ پولی عاید مهندس داستان ما نمی شه.

فیلم تتریس

جهانی شدن تتریس

از آنجایی که تتریس بازی خوبی بود و پتانسیل جهانی شدن را داشت، مهندس داستان ما تتریس را به بازی ای تبدیل می کند که کل دنیا را تسخیر می کند. دنیایی که کمونیسم در آن جایگاهی نداشت، حق نشر به رسمیت شناخته می شد و با یک بازی محبوب می شد کلی پول در آورد. تقابل دنیای سرمایه داری با دنیای کمونیستی درس های زیادی برای ما دارد. مهم ترین درس این است که آنها چطور ارزش های خلق شده را به دارایی های نقد تبدیل می کنند و به تولیدکنندگان اصلی ارزش های حیرت انگیزی را می رسانند.

داستان فیلم تتریس را می توان با بازار بدون خروج اکوسیستم استارتاپی ایران مقایسه کرد. بازاری که روز به روز بیشتر به دلزدگی نخبگان منجر می شود. طوری که نخبگان می دانند و می بینند اگر همین کاری که در اکوسیستم استارتاپی کرده اند را در جای دیگری انجام می دادند، فرصت های باورنکردنی ای برایشان فراهم می شد. شاید دنیای تجارت نسبت به زمان مشهور شدن تتریس بسیار عوض شده باشد، اما قطعا می توانیم درس های متعددی از اتفاقات داستان فیلم تتریس بگیریم.

معرفی فیلم تتریس

فیلم تتریس به کارگردانی جان اس بیرد در سال 2023 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و آمریکا و در ژانر بیوگرافی و درام می‌باشد. در این فیلم تارون اگرتون، توبی جونز، راجر آلام، مزی اتوود و بن مایلز به هنرمندی پرداخته‌اند. شما می توانید این فیلم ۱۲۰ دقیقه ای را با دوبله فارسی از فیلیمو ببینید، کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.

آنچه باید درباره فیلم تتریس بدانید

اجماع منتقدان

در حالی که فیلم تتریس به هیچ وجه به اندازه بازی آن اعتیاد آور یا سریع نیست، تتریس یک روایت سرگرم کننده از داستان زندگی یک کارآفرین را نشان می دهد.

نظرات مخاطبان

  • تتریس بسیار سرگرم کننده و جذاب است.
  • کارگردان Jon S Baird از سبک گرافیکی و موسیقی های بازی های رایانه ای دهه 80 برای جلوه های سرگرم کننده استفاده کرده است.
  • تتریس یک داستان واقعی سرگرم کننده و آموزنده در مورد یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی در تمام دوران ارائه می دهد. این دو ساعت مملو از تغییرات پیکسلی لذت بخش و مقدار مناسب طنز و همچنین موسیقی نمادین بازی است.
برچسب ها: