• محصول آمریکا
  • ساخته شده در سال 2011
  • دارای ژانر بیوگرافی و درام
  • به کارگردانی بنت میلر
  • نامزد دریافت 6 اسکار و 105 جایزه

بیشتر تغییرات تکنولوژی که منجر به تحولات در سازمان ها می شوند، نمودی در زندگی شخصی مردم جامعه نیز دارند اما درک مردم جامعه از تغییرات تکنولوژی بسیار با درک آن در بیزینس متفاوت است. اگر ما سوالاتمان را از ChatGPT می پرسیم، بیزینس ها هم کارمندان خدمات پس از فروششان را با هوش مصنوعی جایگزین می کنند. اگر ما برای بارگذاری فایل هایمان از گوگل درایو استفاده می کنیم، بیزینس ها هم از انواع نرم افزارهای ابری برای پیشبرد کارهایشان استفاده می کنند.

ولی تصمیم گیری داده محور موضوعی است که برای بیزینس ها بسیار حیاتی می باشد اما در زندگی شخصی افراد جامعه نمود زیادی ندارد. تمام مدیران خوش فکر دوست دارند ادعا کنند تصمیماتی مبتنی بر داده ها و تجزیه و تحلیل آنها می گیرند اما نتیجه نهایی برای اکثر مدیران این است که یک داشبورد مدیریتی باز کنند و صبح به صبح متریک های بیزینسشان را در آن چک کنند.

داستان فیلم مانی بال

در این فیلم می بینیم چطور مدیر یک باشگاه بیسبال می خواهد تصمیم گیری داده محور را پیاده کند و اگر لازم باشد او حاضر است ستون های بیزینسش را برای انطباق با این داده محوری خراب کند و چندین متر آن طرف تر بنا کند. به نظر شما برد پیت در نقش این مدیر خوش فکر موفق می شود با این داده محوری تحولی در بیزینسش ایجاد کند؟

بیلی بین (برد پیت)، مدیر کل Oakland A’s، یک روز درگیر اتفاقی می شود، او متوجه می شود خرد متعارف بیسبال اشتباه است. در مواجهه با بودجه محدود، Beane باید تیم خود را با پیشی گرفتن از باشگاه های به نام، دوباره اختراع کند. بین با پیوستن به پیتر برند (جونا هیل) فارغ التحصیل آیوی لیگ، آماده می شود تا سنت های قدیمی مدرسه را به چالش بکشد. او بازیکنانی را جذب می کند که پیش آهنگان آنها را ضعیف می دانند، اما پتانسیل برنده شدن در بازی را دارند.

فیلم مانی بال

معرفی فیلم مانی بال

«مانی بال»، فیلمی در ژانر مستند-بیوگرافی و درام، به کارگردانی «بنت میلر»، محصول سال 2011 سینمای آمریکا و از تولیدات کمپانی کلمبیا پیکچرز است. این فیلم حضوری درخشان در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون آکادمی اسکار، بفتا و گلدن گلوب داشت و موفق شد نامزد دریافت 6 اسکار و همچنین 105 جایزه دیگر شود که در این بین، 29 جایزه همچون «بهترین کارگردانی» و «بهترین بازیگر مرد» را از آن خود کرده است. در این فیلم که بر پایه کتابی با همین نام نوشته «مایکل لوئیس»، نوشته شده، ستارگانی چون «برد پیت»، «جونا هیل» و «فیلیپ سیمور هافمن» بازی های درخشانی از خود به نمایش گذارده اند. 

آنچه باید درباره فیلم مانی بال بدانید

امتیاز فیلم

فیلم مانی بال در فیلیمو از منظر مخاطب دارای امتیاز 92 از 100 است و در جهان نیز نمره IMDB این فیلم 7.6 از 10 می باشد.

نظرات مخاطبان

  • من از بیسبال متنفرم ولی این فیلم به قدری جذاب بود که تا انتها آن را تماشا کردم.
  • مانی بال یک فیلم بسیار خوش ساخت است، از نظر بصری یکی از زیباترین فیلم های سال نیست، اما هنوز هم به زیبایی فیلمبرداری شده است و مناظر بسیار زیبایی دارد.
  • بنت میلر کارگردانی را به خوبی انجام می دهد، فیلم را جذاب نگه می دارد و برای مخاطب درام را هوشیار می کند به گونه ای که او می تواند فیلم مانی بال را به راحتی دنبال کند.
  • موسیقی با برنامه ریزی زیرکانه مکمل فراز و فرودهای متعدد داستان است.
برچسب ها: